Monique-USA.reismee.nl

I'm in Miami Beach!!!

Woensdagmiddag zijn we na een halve dag rondhangen, spullen pakken en ons onderzoek zo organiseren dat we thuis nog wijs kunnen worden uit de aantekeningen naar Downtown Disney gegaan. We gingen met Hernan, zijn vrouw Diana, hun zoontje Sammy, oma Maria Martinez en haar vriendin. Het zijn allemaal Colombianen die dus lekker spaans kletsen maar met ons in de buurt hun best doen om zoveel mogelijk in het engels te zeggen. Ze liepen alleen zo langzaam dat ze al snel voorstelden dat wij lekker zelf op pad zouden gaan. Downtown Disney is een winkelstraat vol met Disney winkels, een legoland winkel met allerlei grote lego figuren eromheen, etc. Wel leuk om even een uurtje doorheen te wandelen. En we hebben een gave tijgertje-auto voor Sammy gescoord.

Om half 6 zagen we Hernan weer op de parkeerplaats want hij zou ons naar de bus brengen. Bij de bus aangekomen bleken we een uur te vroeg te zijn. Hij wilde ons graag op iets typisch Colombiaans bij een snackbarkraampje trakteren maar die bleek nog gesloten te zijn. Dan maar naar de Burger King. Hier kun je drankjes in alle maten bestellen, waarbij de Small bekers natuurlijk goedkoper zijn dan de XL bekers. Maar, en nu komt het, je mag ze onbeperkt bijvullen. Rare jongens, die amerikanen ;)

Om kwart voor 7 was het dan zover, op naar de bus. De bushalte was op een parkeerplaats voor een winkelcentrumpje. Een beetje louche plek met overal verbouwingen. Op de parkeerplaats stond een bestelbusje van Supertours met een aanhanger erachter voor de bagage. Dat is wel heel erg dachten we nog. Maar gelukkig kwam er al snel een ‘normale' tourbus aan. Afscheid genomen van Hernan, die ons nogmaals verzekerde dat we altijd bij Steve op de ranch in Georgia of Vermont welkom waren. Bijzondere uitnodiging haha.

Onderweg in de bus hebben we via de wifi op mijn Ipad lekker boer zoekt vrouw zitten kijken en daarna via Celina's laptop een deel van X-men 2. Helaas waren er geen stopcontacten dus batterij leeg betekende einde film. Om 11 uur 's avonds kwamen we na 4 uur bus eindelijk in Miami aan. De bus stopte pal voor het hotel, waar Celina's broer Daniël en zijn vriendin Laila al op ons stonden te wachten. Ze hadden ons uitgenodigd om een paar nachtjes op hun luxe vierpersoonskamer te blijven en dan naar een eigen hotel op zoek te gaan. Hun kamer bleek echter nogal tegen te vallen en minder luxe te zijn dan ze verwacht hadden, al vond ik het nog steeds een mooie kamer. Er stonden 2 twijfelaars/tweepersoonsbedden in 1 ruimte waarvan wij er 1 mochten gebruiken. Uitgeput zijn we na de eerste verhalen uitgewisseld te hebben lekker ons bed in gedoken.

Donderdagochtend werd ik iets wat verdwaasd om half 10 wakker. Iedereen was weg! Terwijl ik iets helderder werd hoorde ik de kraan lopen en bleek Celina nog onder de douche te staan. Na haar heb ik snel gedoucht en zijn we naar beneden naar het ontbijt gegaan. Hier vonden we Laila en Daniël die net klaar waren. Ze hadden na heel veel gedoe 27 doller per nacht per persoon bij moeten betalen voor ons verblijf, maar het was onduidelijk of hier officieel wel of geen ontbijt bij in zat. Terwijl wij de eetzaal inliepen werd ons echter niets gevraagd en konden we zo gaan zitten. Zij zijn toen naar boven gegaan terwijl wij uitgebreid hebben zitten ontbijten. Wat een buffet, eindelijk normaal bruin brood, met tonijn en salade, er worden boeren omeletten voor je gebakken (niet echt mijn ding), vers fruit, stokbrood, 6 soorten yoghurt, heerlijk.

Na het ontbijt zijn we naar het strand gegaan. De zee is hier gewoon warm, doorkomen is dus niet echt moeilijk. We hebben er een heerlijk stranddagje van gemaakt, balletje gooien, zwemmen, boekje lezen. 's Middags begon het behoorlijk bewolkt te raken en dat was maar goed ook. Ondanks factor 30 en het feit dat we al 3 maanden in de States rondlopen waren we beiden toch licht verbrand. We zijn lekker bij het zwembad op bedjes gaan liggen, waarbij we gelijk gewaarschuwd werden, geen balletjes en niet duiken! Woops. Badhanddoeken kun je hier met een pasje elke dag schoon halen en na een hele dag relaxen hebben we onze handdoek ingeleverd en zijn we gaan douchen.

's Avonds zijn we met z'n vieren Miami Beach in gegaan. Dit is het leuke gedeelte van Miami, de stranden, tourisme, restaurants, winkeltjes. Het ‘officiële' Miami is een zakelijk gedeelte waar we weinig te zoeken hebben. We hebben bij een leuk Mexicaans restaurant op het terras gegeten en de obers bleven onze glazen maar bijvullen. Refills bleken gratis te zijn! Ook kregen we zodra we zaten een puntzak warme nacho's met salsa, hmmmm. Na het eten zijn we wat rond gaan lopen over het beroemde Ocean Drive (de boulevard), Washington avenue en Collins avenue. Beetje winkeltjes kijken en sfeer proeven. Miami voelt wel weer heel anders dan de andere Amerikaanse steden die we bezocht hebben. Het is echt kijken en bekeken worden. Overal hangen mannen tegen bankjes en puien en je wordt echt nagestaard, wel een beetje ongemakkelijk. Ook vertelde Laila dat jaren geleden in de slechte wijken van Miami toeristen in hun huurauto beroofd en vermoord werden. Daarom hebben ze nu de kentekens van de huurauto's onherkenbaar gemaakt, in plaats van de typische huurauto kentekens. Brrr, niet echt gezellige verhalen dus. Gelukkig zijn we tot nu toe alleen maar leuke mensen tegen gekomen en is dit het goede gedeelte van Miami Beach. Maar wel oppassen en blijven opletten dus!

Na het rondwandelen hebben we nog een cocktail bij onze Mexicaan gedronken en daarna zijn we met de bus terug naar het hotel gegaan. In de lobby zijn Celina en ik op zoek gegaan naar een ‘eigen' hotel en dit is uiteindelijk het Miami Beach International Travelers Hostel geworden. Om half 1 waren we eindelijk klaar met vergelijken en boeken en zijn we lekker ons bed in gedoken.

Vrijdagochtend zijn we weer uitgebreid bij het hotel gaan ontbijten en daarna hebben we de halve dag bij het zwembad liggen lezen en kletsen. Wel even wennen, zo'n relaxed leventje na alle hectiek uit New Jersey, maar het is wel lekker. 's Middags zijn we samen met Daniël en Laila een taxi in gedoken op weg naar ons nieuwe hostel. Het bleek een echt jongeren hostel te zijn, de patio en lobby zaten helemaal vol met jongeren en er werd leuke muziek gedraaid. Een goede binnenkomer dus. Bij de balie bleek dat ze onze reservering nog niet hadden ontvangen, aangezien we om middernacht hadden geboekt. Wel hadden ze nog een kamer vrij aan de overkant van de straat en hier konden we zonder problemen in. Het bleek een ruime kamer met keukentje, koelkast en eigen badkamer te zijn. Ideaal! Al het eten in het hostel is in de prijs inbegrepen. Aangezien het ondertussen 6 uur was werd het gauw spullen droppen en naar de eetzaal dus. Witte rijst met een kippenpoot, best prima maar ik ben benieuwd wat er de komende avonden op het menu staat.

Na het eten zijn we nog even de stad gaan verkennen. Nu met zijn tweeën worden we op bijna elke straathoek aangesproken. Twee lange blonde meiden vallen op in een stad waarin het merendeel van de inwoners uit Zuid Amerika komt en dus een veel donkerder uiterlijk heeft. Op een gegeven moment voelden we ons toch niet helemaal meer op ons gemak en waren we het winkelen ook wel zat. We zijn toen lekker naar onze kamer gegaan en hebben X-men 2 afgekeken.

Zaterdagochtend werden we gesloopt wakker na een verschrikkelijke nacht. Het bed is een piepende en krakende mini-twijfelaar en we bleven maar tegen elkaar aan botsen. Ook is dit gedeelte van de stad en het hostel zelf compleet ingericht om uit te gaan. Erg leuk voor de komende avonden, maar een avondje rustig bijslapen zit er dus niet in. Het ontbijt is van 8 tot 9 en bestond uit stokbrood, 5 soorten cornflakes en koffie of thee. Prima ontbijtje dus. Na het ontbijt zijn we op jacht gegaan naar een handdoek, aangezien mijn handdoek in Long Beach Island, New Jersey tijdens het waterskiën van de speedboot is gewaaid en is gezonken. Uiteindelijk vond ik een mooie kleurige Miami Beach handdoek, helemaal goed dus. Ook hebben we allebei hetzelfde shirtje gescoord, want uiteraard vonden we dezelfde tekst en kleur het mooist. Af en toe is het gewoon eng hoeveel we op elkaar lijken. En dit terwijl we elkaar voor deze reis eigenlijk amper kenden!

's Middags na de lunch met pasta salade zijn we naar onze eerste echte poolparty geweest! Van te voren zaten we met wat jongens uit het hostel te kletsen terwijl we op de bus zaten te wachten. Eerst met een Australiër die vertelde dat hij niets meer van het feest van de avond ervoor wist omdat hij zoals gewoonlijk dronken was. Niets voor ons, dus maar gauw een andere gesprekspartner gezocht! Uiteindelijk hebben we gezellig met 2 Roemenen zitten kletsen. De bus naar het zwembadwas een discobus met geblindeerde ramen. Goed om alvast in de stemming te komen! De poolparty was vrij luxe, een biertje kostte al 8 euro! De hele middag draaide de DJ dezelfde muziek, het leek wel 1 heel lang nummer. Niet echt mijn ding dus dat was een kleine tegenvaller. We hebben wel een tijdje gezellig met de Roemenen staan kletsen maar het was uiteindelijk meer een zwembaddag met een boel jongeren en een DJdan een echt feest. Tegenvaller! Uiteindelijk zijn we maar terug naar het hostel gelopen.

Op dit moment hebben we net avond gegeten, rijst met groenten deze keer. We kijken nog even of we vanavond op stap gaan. Het was wel het plan maar we voelen ons allebei niet zo lekker. Morgen is er in ieder geval een beachparty waar we sowieso heen willen en waar ik erg naar uit kijk!!

Jeroen

Hahahaha, dat had je niet verteld, dat jij jouw handdoek had verzopen. Dat vertel je me nu pas... Ik krijg van jouw verhaal een beetje de indruk dat Miami een beetje tegenvalt. Ik hoop desondanks dat je een leuke week gaat hebben. Veel plezier bij de beachparty!xx

Monique

Haha, ja was ik vergeten geloof ik. Hij waaide ineens van de boot en ik kon die van c nog net grijpen. Gister op stap geweest en was echt heel leuk!! Ik vind de stad hier steeds leuker!

Jolanda

Leuk dat jullie het zo goed kunnen vinden samen, dat maakt alles toch een stuk leuker ;-) Veel plezier, geniet er van.

Isabel

Hahaha 2 lange blonde chicas vallen daar wel op ja! Veel plezier in klein Cuba!